Volkswagen zaprezentował odświeżoną wersję popularnego na całym świecie Transportera. Nowa T5-ka to samochód uniwersalny, nadający się nie tylko do pracy, lecz także do codziennego użytku. Wprowadzono wiele udoskonaleń, dzięki którym Transporter jest wygodniejszy, bezpieczniejszy, a także bardziej ekologiczny i oszczędny.

Transporter z wysokim dachem to aż o dodatkowe 53 cm wyższa przestrzeń ładunkowa, doskonale sprawdzi się przy przewozie towarów wielkogabarytowych. Transporter z wysokim dachem to aż o dodatkowe 53 cm wyższa przestrzeń ładunkowa, doskonale sprawdzi się przy przewozie towarów wielkogabarytowych.

Historia tego modelu sięga wczesnych lat 50-tych, kiedy to po raz pierwszy zrodziła się myśl zaprojektowania pojazdu użytkowego na bazie Garbusa, nazwanego później Transporter 1. T1 pojawił się w sprzedaży w 1950 roku i był produkowany aż przez 17 lat! Kolejne generacje cieszyły się niemniejszą popularnością, a do dzisiaj sprzedano ponad 8 mln samochodów z rodziny Transportera.

Transporter z Poznania

Transporter to uniwersalne auto robocze. Dostępny jest z dwoma rozstawami osi oraz w czterech wersjach nadwoziowych - jako furgon i kombi z trzema różnymi wysokościami dachu, a także jako wersja skrzyniowa i podwozie do zabudowy z pojedynczą lub Jeden samochód – wiele możliwości podwójną kabiną. Wszystkie zamknięte warianty T5 (od wersji furgon, aż do Multivana) produkowane są w macierzystej fabryce w Hanowerze, zaś wersje otwarte oraz kombi wytwarzane są dodatkowo w Poznaniu, gdzie możliwe jest także wykonanie specjalistycznej zabudowy.

Funkcjonalna przestrzeń ładunkowa

W wersji furgon, w zależności od rozstawu osi i wysokości dachu, objętość przestrzeni ładunkowej wynosi od 5,8 do 9,3 m3, a ładowność od 0,8 do 1,4 tony. Efektywne wykorzystanie tej kubatury umożliwia prawie pionowa konstrukcja ścian bocznych, standardowo wyłożonych do połowy wysokości – na życzenie można zamówić wyłożenie do wysokości dachu. Standardowy furgon dysponuje powierzchnią ładunkową 4,3 m2 i pojemnością 5,8 m3. Opcjonalnie dostępny jest z przedłużonym o 40 cm rozstawem osi, co daje łączną długość 5,29 m i powierzchnię ładunkową 5,0 m2 (pojemność 6,7 m3). Dostępne są także dwa warianty podwyższonego dachu. Największy transporter – z wysokim dachem i z długim rozstawem osi - pomieści 9,3 m3.
W zależności od wersji i wyposażenia dostępnych jest sześć, osiem lub dziesięć uchwytów do mocowania ładunku. Jako opcja dostępne są także szyny montowane na ścianach bocznych lub ścianie działowej. Wersje z niskim i średnim dachem standardowo oferowane są z klapą tylną, zaś T5 z wysokim dachem – z drzwiami dwuskrzydłowymi. Na podłodze, w zależności od potrzeb może zostać zamontowana odporna na ścieranie sklejka lub prawie niezniszczalna, zmywalna wykładzina gumowa.
Transporter skrzyniowy także dostępny jest w dwóch rozstawach osi (3 m i 3,40 m), zarówno z pojedynczą jak i z podwójną kabiną, mogącą pomieścić swobodnie sześć osób. W zależności od wersji istnieje możliwość zamontowania skrzyni w trzech rozmiarach, a otwierane z trzech stron burty zapewniają łatwy i szybki dostęp do ładunku. Dostępna jest także wersja z obniżoną skrzynią, znacznie ułatwiającą zarówno załadunek i rozładunek.

Biorąc pod uwagę wszystkie pojazdy z rodziny Transportera, wersje nadwoziowe, rozstawy osi, a także różne wersje silników – otrzymamy 460 podstawowych wariantów T5. Biorąc pod uwagę wszystkie pojazdy z rodziny Transportera, wersje nadwoziowe, rozstawy osi, a także różne wersje silników – otrzymamy 460 podstawowych wariantów T5.

Nowe silniki TDI

Nowe, dwulitrowe jednostki wysokoprężne TDI są teraz wyraźnie mocniejsze, a przy tym cichsze i oszczędniejsze. Do wyboru mamy cztery warianty mocy – 84 KM, 102 KM, 140 KM i 180 KM. Pierwsze trzy jednostki wyposażono w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny, zaś w najmocniejszej wersji zastosowano doładowanie biturbo. To innowacyjna technologia, niespotykana dotąd w pojazdach tego segmentu. Jeżeli komuś bardziej odpowiada charakterystyka pracy silnika benzynowego – nie ma problemu, oferowany jest dwulitrowy silnik o mocy 115 KM.
Jak zapewnia producent, nowe jednostki zużywają nawet do 20% mniej paliwa. Redukcja ta jest jeszcze bardziej zauważalna, gdy T5 wyposażymy w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, opcjonalnie dostępną w połączeniu z silnikami 140 i 180-konnymi. Zarówno przekładnia DSG jak i manualna skrzynia biegów mogą występować w parze z napędem na wszystkie koła 4MOTION. Udoskonalony napęd na cztery koła oferuje lepszą trakcję, więcej bezpieczeństwa i większy komfort. Nowoczesne sprzęgło typu Haldex czwartej generacji w skrajnym przypadku przeniesie na tylną oś nawet 100% momentu obrotowego.

Wyposażenie dodatkowe

We wnętrzu o komfort zadbają zoptymalizowane fotele, trójramienna kierownica, podświetlone na biało zegary, czy całe spektrum systemów radiowych i nawigacyjnych. Seryjnie każdy model posiada wskaźnik optymalnego biegu, pomagający zmniejszyć zużycie paliwa. We wnętrzu o komfort zadbają zoptymalizowane fotele, trójramienna kierownica, podświetlone na biało zegary, czy całe spektrum systemów radiowych i nawigacyjnych. Seryjnie każdy model posiada wskaźnik optymalnego biegu, pomagający zmniejszyć zużycie paliwa.

T5-ka otrzymała wyjątkowo bogate wyposażenie dodatkowe. Dostępne są m.in. kamera cofania (Reat Assist), różne funkcje dodatkowych świateł, wskaźnik ciśnienia w oponach, tempomat, światła doświetlające zakręty czy system ułatwiający zmianę pasa ruchu (Side Assist), ostrzegający przed samochodami znajdującymi się z boku, w tak zwanym martwym polu. Podstawowy furgon, z krótkim rozstawem osi i silnikiem benzynowym, kosztuje 73 205 zł netto.

KK



x