Google+

Powszechna opinia głosi, że bardzo trudno o dobrego wykonawcę. Na najlepsze ekipy klienci czekają nawet po kilka miesięcy. Z drugiej strony najlepiej będzie, jeśli sami zadbamy o stały dopływ zleceń. Jak to zrobić? Oto kilka sprawdzonych porad zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych ekip.

Marketing szeptany to podstawa!

Gdzie i jak szukać zleceń będąc wykonawcą

Niewiele osób zna pojęcie marketing szeptany, ale o poczcie pantoflowej słyszał chyba każdy z nas. Dlatego przy wykonywaniu kolejnych zleceń warto zadbać nie tylko o jakość wykonywanych prac, ale też o nasze relacje z klientami. Jeśli będą oni zadowoleni z wykonanej usługi polecą nas swojej rodzinie i znajomym. Taka pozytywna rekomendacja to najskuteczniejsza reklama z możliwych.

Warto też zamieszczać ogłoszenia w lokalnej prasie. Co prawda większość młodych ludzi korzysta z Internetu, ale istnieje też spora grupa potencjalnych klientów, którzy wolą tradycyjną prasę. Są to na przykład osoby starsze, które mają problem z korzystaniem z komputera czy smartfonu.

Wydrukujmy wizytówki i ulotki. Takie materiały promocyjne warto zostawić u zaprzyjaźnionych przedsiębiorców, na przykład w sklepie spożywczym czy u fryzjera. Taka metoda promocji sprawdzi się zwłaszcza wśród lokalnej społeczności. Większość z nas woli zatrudnić kogoś, kogo zna przynajmniej z widzenia.

Moc Internetu

Nie możemy też zapominać o Internecie. Dlatego nasza firma powinna posiadać własną stronę internetową. Nie musi być ona bardzo skomplikowana. Postawmy na przejrzystość i dobre pozycjonowanie naszej witryny. Zamieśćmy tam wszystkie najważniejsze informacje, takie jak cennik czy zakres oferowanych usług.

Gdzie i jak szukać zleceń będąc wykonawcą

Nie zapominajmy o portalach społecznościowych. Po pierwsze założenie konta jest całkowicie darmowe i zajmuje zaledwie chwilę. Prowadzenie własnego fanpage’a jest bardzo proste. Możemy zamieszczać na nim zdjęcia czy na bieżąco kontaktować się z potencjalnymi zleceniodawcami. Na Facebooku znajdziemy też różnego rodzaju grupy, w których możemy ogłaszać swoje usługi czy odpowiadać na ogłoszenia osób, które szukają sprawdzonego fachowca.

Nie zapominajmy o serwisach w sieci, gdzie możemy zarejestrować się jako wykonawcy i utworzyć tam swoje wizytówki. Jest to bardzo dobry sposób na szukanie zleceń, zwłaszcza, że wiele tego typu serwisów jest całkowicie bezpłatnych. Jednym z takich serwisów jest Zleceniomat.pl, w którym specjaliści z wielu branż tworzą cenniki swoich ofert, a serwis przygotowuje i wysyła za nich oferty do zleceniodawców zainteresowanych danymi usługami. Możesz do nich dołączyć!

Kilka słów podsumowania

Poszukiwanie zleceń nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza na początku naszej działalności, kiedy nie mamy ugruntowanej pozycji na rynku. Warto szukać klientów różnymi sposobami. Dzięki temu istnieje większa szansa, że dotrzemy do szerszej grupy zleceniodawców.