Google+

Elektro Omega wdraża system marketplace. Inwestycja w części zostanie pokryta ze środków unijnych. Implementacja systemu marketplace przełoży się na lepszą komunikację między członkami grupy, a klientami oraz będzie pierwszą organizacją dającą hurtowniom zrzeszonym w grupie nie tylko warunki handlowe na produkty ale i możliwość ich odsprzedaży.

Elektro Omega wdroży system marketplace

Elektro Omega to grupa zakupowa, która powstała w listopadzie 2013 roku. Obecnie liczy ponad 40 hurtowni, a do końca bieżącego roku ich liczba powinna wzrosnąć o kolejne. Pierwsze lata poświęciła na wprowadzanie marketingu budującego wizerunek hurtowni grupowych, pokazanie właścicielom i handlowcom technik zarzadzania sprzedażą i zakupami oraz rozwój oferty ze sprawdzonymi dostawcami (producentami, importerami). Obecnie spółka ma podpisanych 117 umów, ale następuje ciągły proces dostosowania listy dostawców na takich, w których Grupa i producenci widzą wspólny potencjał.
W kolejnych miesiącach Elektro Omega nadal będzie pracować nad rozwojem komunikacji z rynkiem dostawców i klientów oraz konsolidacją wewnętrzną.
– Nadrzędny cel, jaki sobie postawiliśmy na drugie półrocze tego roku, to analiza obrotów na dostawcach zakwalifikowanych do poszczególnych grup i przenoszenie obrotów przez hurtownie, które współpracują z pojedynczymi dostawcami na dostawców strategicznych i podstawowych dla grupy. Towarzyszą temu m.in. akcje marketingowe czy warsztaty profesjonalnego handlowca, gdzie przeszkolonych w ramach obsługi klienta i technik sprzedaży zostało w ostatnich 2 latach ponad 100 handlowców z hurtowni zrzeszonych w grupie. To ważny projekt, który będziemy kontynuować i rozszerzać o kolejne poziomy, wspierając naszych partnerów i ich pracowników – oznajmia Piotr Zieliński, Prezes Elektro Omega S.A.

Implementacja systemu marketplace

Na przełomie roku 2018/2019 spółka planuje uruchomić nową – innowacyjną w branży – formę komunikacji zewnętrznej z klientami hurtowni. Nie skupiamy się tylko na dostarczeniu warunków handlowych dla Hurtowni zrzeszonych w grupie ale też kreowaniu sprzedaży na wybranych strategicznych dostawcach w oparciu o politykę sprzedaży. Wsparcie strategicznych dostawców i jedna platforma sprzedażowa zminimalizuje koszty tej formy aktywności sprzedażowej hurtowni oraz zapewni nowy wyższy poziom pozyskiwania i obsługi klientów. Hurtownie zrzeszone w grupie będą miały dostęp do klientów z rynku otwartego b2c jak i klientów wewnętrznych hurtowni obsługiwanych poprzez b2b.
Środki pozyskiwane na ten cel w ramach POIG dla Działania PRO 3.3 „Wspieranie wdrażania projektów innowacyjnych” stanowią znaczną wartość kosztów kwalifikowanych inwestycji.
Implementacja narzędzia marketplace pokazuje, że myślimy nie tylko o tym, co dzieje się dziś, ale też o tym co będzie za kilka lat. Skuteczny przepływ informacji to klucz do sukcesu. Obsługa klientów i rozwój grupy poprzez nie tylko dotychczasowe standardy (warunki handlowe, logistyka, marketing, wiedza) ale również poprzez narzędzia w nowoczesnym kanale sprzedaży, który integruje hurtownie z klientem, to pójście o dwa kroki do przodu w porównaniu do tego, co dają inne grupy zakupowe dziś. Nasze hurtownie o tym wiedzą i stawiają na pójście do przodu z pomocą centrali grupy. Zdajemy sobie sprawę, że obecnie sprzedaż internetowa dotyczy głównie elektroniki użytkowej, sprzętu AGD czy ubrań, ale też coraz bardziej wchodzi w inne dziedziny, takie jak elektrotechnika. Widzimy już pierwsze pozytywne przykłady z naszej branży. Bazując na doświadczeniu naszych członków marketplace to plan rozwoju grupy. – dodaje Prezes.

Możliwości i rozwój

Jako grupa stawiamy na symetryczny rozwój hurtowni i centrali, wykorzystując procesy i zmiany zachodzące na rynku. Dziś często magazyn o wielkości kilku tysięcy metrów to koszt. A do czasu zarabiania na nim lub wynajęcia go nie daje przewagi konkurencyjnej. Duże sieci mają duże koszty, a ich optymalizacja dzisiaj nie jest taka łatwa. Duże koncerny i dostawcy chcą sprzedawać tirami, nie zawsze pokrywając koszty magazynowania dużych dystrybutorów. Natomiast średni producenci i importerzy mają sprawne systemy logistyczne dające średnim hurtowniom możliwość płynnej współpracy na zasadzie magazynów wystawionych lub okien zakupowych. Zatem to, co dziś jest ważne dla naszej branży i dystrybucji, to lekkość systemu i mocne procedury zabezpieczające płatności.
W tym kierunku idziemy i będziemy rozwijać nasze działania dla hurtowni zrzeszonych w grupie Elektro Omega S.A.

Elektro Omega S.A.